Claus Henriksen har på baggrund af diskusion om motorer i LMP24 klassen ved Endurance løbet hos Peter Broe. Måske er det ikke motoren, der er forskellen men chassiset.
Claus skriver:
Igen var diskussion lidt i krogene om supermotorer, tror vi skal skridtet videre og lave det gode setup på bilerne, vil vove den påstand, at Jeffrey og Niclas ikke var i top 3 på ren speed i motoren, folk er blevet rigtigt gode til at få fart i bilerne, herligt.
Men i sving og nedbremsning er der nogle biler som bare kører perfekt, jeg har lidt billeder af vinderbilen og kommentarer til, hvad vi er obs på. Meningen er ikke en lang diskussions tråd, men bare hvordan vi forbereder et chassis.
Alt skal være lige, dvs hele chassiet adskilt ligger plant på en plade, et rigtigt hygge job 🙂
Chassiet samles
A: Se 2 stykker kulfiber 0,4 monteres for at løfte de 2 sider så de ikke slæber mod banen.
B: Regn med at skulle vride her for at rette chassiet
C: vi har set skævhed her som gør at sideflex nede ved motor ikke er optimal, måske lidt arb med lille rundfil
D: korrekt guidetryk gør at chassiet lige rører banen i sving og afsætter lidt skidt her, hvis det ser sådan her ud kører vores biler godt, Husk at checke forkanten for grater, puds lige efter så kanten er glat.
E: Ikke optimalt chassiet rører her, måske lille skævhed
F: Her bøjes siderne let så der ca er 3/10mm luft her giver bedre flex i chassiet.
Det tager ikke lang tid at checke og gøre disse ting, oplevelsen med at køre bilen bagefter opvejer det.
Tak til Claus Henriksen for dele hans viden.