18. marts 2024

DRCMU 3 2018/19 Onroad.

Aalborg klubben lagde tæpper til DRCMU 3. Banen er en af Danmarks permanente baner. Layoutet har været det samme i flere år, så mange af kørere kendte “vejen rundt”. Grebet er fint, det ændrede det sig dog i løbet af weekenden. Men det gør det også på andre baner.

De nye kontrol dæk er en gave til især modified kørere. Deres biler kører nu bedre lyder meldinger fra kørere.

Jesper Rasmussen var igen løbsleder. Bjarne Callesen fra Tinglev trådte til, når Jesper lige skulle have en pause, eller skulle køre F1.  

Overordet set var deltager antallet skuffende. Lidt over 40 kørere. Hvad det skyldes kan kun være gætværk. 

Stock.

Der er stor jævnbyrdighed i klassen. De 4 første lå indenfor 7/10 i trænings runderne på den tekniske bane i Aalborg. 

Jacob Lund, der er mest kendt fra 1/5 klassen kørte med, og gjorde det perfekt. Hele søndagen var han med helt fremme. 

Klassen er en blanding af hyggekørere, der tager bilen frem, når der løb, unge mennesker, der lige skal finde rytmen og farten, og så dem, der er mere seriøse.

Farten er lav, så der skal ikke laves fejl. Så er man for langt væk fra fronten, og har ingen mulighed for at køre sig op, Toppen er så gode, at de ikke laver fejl. Kun sammenstød kunne ændre på stillingen.

I de indledende var det Peter Birch og Henrik Rasmussen, der satte farten. Peter var godt forberedt og kunne tage pole foran Henrik og med Lund på 3.pladsen. De kommer fra Brøndby klubben, og har mulighed for at træne flere gange om ugen. 

Emil Tranberg var til start med en forhjultrukken bil. En rigtig hygge bil, kaldte han den. Han manglede fart, men kunne alligevel sætte den i A-finalen.

A-finalerne var lidt ujævne, til tider rigtig pæn kørsels og så efterfulgt af tumult.

Peter forsatte den høje tempo og kunne vinde 2 finaler. Jacob Lund kom ind på 2.pladsen. Henrik kom på podiet, idet han kunne vinde 3 A-finale.

Simon Strandlyst blev bedste junior kører.

Superstock.

Det var noget af en rekord til løbet i Aalborg i superstock klassen. Jeg kan ikke huske, at der har været så få deltagere i superstock i nyere tid. Der var lige kørere til en B-finale. 14 kørere ialt. 

Håber det er en enlig svane. 

I front var Kevin Nielsen godt kørende, kun Frederik B. Mikkelsen kunne følge med i hans tempo. Et godt eks. på at træning og god forberedelse lønner sig. 

Bedst af resten var Steven M. Olesen. Når flere af de hurtige folk ikke stillende til start gav det plads til folk, der ikke er forvent med A-finale pladser.

Philip Pedersen, Kristian Dalgaard og Palle Hornum kørte alle stærkt nok til at komme i A-finalen.

Claus Ryeskov kunne senere søndagen eftermiddag vinde B-finalen. Han lå og kæmpede med David Hansen og Calle Jaque. 

Som det har været tegningen i de sidste par løb, så sker der ikke meget i finalerne. Bilerne kører stort set ens. Kørerne laver ikke fejl, så bilerne lå på en lang linie gennem alle 3 finalerne. 

Det er nok prisen for at køre med samme gearing og motor. 

Faktisk var der størst spændning om hvem, der skulle slutte sidst i finalerne. Palle Hornum eller Kristian Dalgaard.

Palle vandt og sluttede på 7.pladsen.

Kevin Nielsen er kommet godt fra start, og det skal sikkert gå rigtig skævt for team Nielsen, hvis de ikke tager mesterskabet i 2018/19. 

Modified.

Der lå måske en overraskelse og lurede. Rasmus T. Callesen er tilbage i klassen, og han kørte stærkt hele lørdagen og søndag formiddag. Det vender vi tilbage til.

Der var gensyn med Morten Iversen, der har holdt en lille pause. Han mangler dog lidt, før farten helt er der. Han kunne dog køre i A-finalen. 

Mike Hansen var nr. 5 efter de indledende. Det ser ud til at TEAM SCHUMACHER arbejder godt samme, og hjælper hinanden til at blive bedre og hurtigere. Faktisk var der 5 biler fra fabrikken i England i A-finalen.

Der var 12 kørere til start. Chris Nielsen, der har travlt med babymad og bleskift kunne vinde B-finalen. 

Patrick Hornum og Patrick Danielsen kæmpede om 1.pladsen, og denne gang var den Danielsen, der manglede det sidste. Hornum vinde vinde to finale runder fra startspor 2. Danielsen lavede småfejl i de to første finaler, men kunne viden sidste finale, kun 5/10 foran Hornum

Så overraskelsen kom ikke, men Rasmus har gjort det gjort efter sit “come back.” Denne søndag sluttede han på 3.pladsen.

Resultatet gav spændning i klassen i den samlet stilling.  De 2xPatrcik ligger nu a´point.

F1

4 kørere var til start på Aalborg banen til DRCMU 3.

Der blev kæmpet godt på den tekniske bane blandt kørere for at finde en balance i bilen, der både gav greb og fart.

Ikke overraskende var det Jesper Rasmussen, der var bedst. Igen var han overlegen og de andre kunne bare se på, at han kørte derudaf.

Det er nu blevet til 2xpole og 2xsejre i klassen i år.

Samlet sejr til Jesper foran Jacob Bjerregaard, Mogens Pedersen og Henrik Karlsson. Klassen er mesterskabs klasse, så det er mærkeligt at ikke flere finder deres F1 frem og kører med. Der er rige muligheder for at komme helt til tops. Måske ikke forbi Jesper Rasmussen. Han er hurtig med næsten alt at biler han får i hånden.

Du finder alle resulater fra Aalborg på drcmu.dk