Alle sejl var sat til fra klubbens medlemmer side for at skabe et perfekt løb for de mange, der havde tilmeldt sig DRCMU 3.
58 var til start i de 4 klasser. Flere af klubbens havde skiftet deltagelse i løbet ud med mere praktiske opgaver. Flot gestus fra dem. Klubben havde hentet Nicolai Nielsen over fra Sjælland til at være dommer og løbsleder. Han hjalp flere folk fra klubben ind i tæller softwaren, således at de en anden gang kan styre computeren selv.
Der bliver ikke kørt så meget på tæpperne(ETS), så der var ikke så megen greb om lørdagen. Det blev bedre, som tiden gik.
Layoutet blev jeg ikke rigtig dus med. Jeg havde svært ved ”vandlåsen” og ved udgangen til langsiden. Jeg fandt aldrig rytmen i banen på disse steder. Men jeg var sikkert den eneste.
Køkkenet fungerede godt, og det var kylling i sovs om lørdagen til folket.
Om lørdagen blev der kørt i heats, så kørerne havde faste tider, de kunne køre efter og sammen med nogle, der havde samme fart, som dem selv. Det fungere godt.
Alt i alt perfekt event, som klubben kan være flot af.
F1.
Efter Vejle løbet troede jeg på, at nu ville F1 klassen vokse i deltagerantal, men nej kun 6 deltagere til start. Daniel Bjerg og Michael Johnsen var i en klasse for sig selv. De var de eneste, der kunne køre 21 omgange på banen. Bjerg vandt to runder kval. og så var han TQ.
Johnsen kom ind på 2.pladsen, mens Chris Nielsen tog 3.pladsen.
1.finale blev sikkert vunden af Daniel, men i 2. Finale havde han en ”ruller” og Michael kunne tage sejren, derfor skulle de ud i 3.finale. Her var Bjerg hurtigst og han vandt med ca. 3 sekunder. Han havde dagens hurtigste tid 14.160 for en omgang.
Chris kørte 3 tredje pladser hjem og sluttede på 3.pladsen. Jeg ved, at der mange F1 biler ude i landet, kom nu ind i kampen. Der er et mesterskab at køre om. De bedste motorer blev testet og fundet OK.
Stock.
7 deltagere. Det kunne være dejligt med lidt flere i klassen. Farten er perfekt for nye folk, og for folk, hvis reflekser ikke er, hvad de har været.
De hurtigste var to erfarne folk – Lars Kristensen og Steen Moeskjær Jensen. Begge har kørt i mange år, men tiden til træning og indstilling til RC er afslappet. De kommer og kører og hygger sig ”big time” indenfor reglerne.
Resten i feltet har ikke samme erfaring, men går til ”løbet” men stort gåpåmod.
Iverene Bruun er ikke den hurtigste, men hygger sig rundt på banen.
Lars blev TQ mand foran Steen.
Kristensen kørte 20 omgange og det var nok til at vinde de to første finaler.
Unge Lukas Bjerg blev bedre og bedre, som søndagen blev ældre, og han kunne vinde sidste finale. Det gav 2.pladsen samlet. Steen kom ind på 3.pladsen.
Der var gavekort til nogle heldige fra XRAY-SHOP og HS-RACING. Der var medaljer fra DRCMU og dækmiddel fra #HUB.
Modified.
Der var givet dispensation for at køre med 9 biler i A-finalen, så alle deltagerne var givet en startplads i A-finalen på forhånd. Men der var startplaceringerne at køre om.
Mike Gosvig har allerede vundet to gange i år, men Frederik Hovgaard var opsat på, at det ikke skulle blive 3 sejre i træk. Frederik havde god fart i bilen, og kunne vinde 1.rund kval. Hans bedste tid var 11.924.
Mike var en på 3.pladsen, men havde kørt 11.910. Der var lagt op til mega tæt ræs. I 2.runde vandt Frederik med – og hold nu fast – med 3/1000 dele. Vel og mærke efter 5 min.
Frederik trykkede lige tiden til 11.866.
Det bliver ikke tættere.
De hurtigste kørte alle 25 omgange.
Patrick Hornum lå på 3.pladsen efter de indledende.
Dramatik i første finale, idet Patrick Hornum ikke kunne få bilen klar til starten.
Frederik tog starten, men Mike skyggede ham og lå få 1/10 efter ham. Det var næsten ingen plads mellem dem. Patrick Danielsen ”fik” en 3.plads ved at Hornum ikke kom til start, men han kom ikke sovende til den, han var ikke langt fra de to i front.
2.finale lignede den første finale. Frederik i front godt presset af Mike. Det lignede Hovgaards første sejr i år, men på anden sidste omgang, da han skulle overhale en langsommere bil skete der det, der bare ikke må ske, når man har sejren i sin hånd. Misforståelse mellem kørere, og bang så røg Frederik ned på 2.pladsen. Mike kunne tage sejren. Patrick Hornum holdt i 3.plads foran Danielsen. Mike havde kørt 11.738 undervejs.
3.finale skulle afgøre samlet sejr.
Frederik kommer godt afsted med Mike i baghjulet. Mike er tæt på – flere gange er han oppe på siden af Frederik. På 3. omgang bliver løbet afgjort. Frederik er presset ud på langsiden og får måske ikke bremset optimalt forenden af langsiden. Han har sikkert fået skidt på dækkene. Der er et lille hul, og ja tak tænker Mike og tager inderbanen i et lille hul. De to biler rammer hinanden. Der bliver ikke givet nogen straf fra dommeren. Det er vel sådan noget, som bare sker i løb. Det går mega hurtigt.
Frederik falder tilbage og Mike kører sikkert sin 3. sejr hjem i DRCMU i år.
Patrick Danielsen tager sidste plads på podiet.
Superstock.
34 kørere til start. Et meget stærkt felt, der nok ikke kan blive meget stærkere. Kontrolmotoren har presset feltet sammen. Næsten halvdelen af feltet kører 23 omgange og så er der lige 5-6, der kan køre 24-25 omgange.
Mike Gosvig og Patrick Folman har fundet den rigtige opskrift på deres ”gear”. Deres motor blev testet flere gange, der var ikke noget at komme efter. Der blev efterset flere motorer og omdrejninger var meget lig hinanden.
Der er blevet kikket mest på topkørernes motor, men i Tinglev kikker vi også nedad i feltet.
Patrick Folman skulle lige kikke lidt på banen, han var ”nede” på 3.pladsen efter første runde. I front var Mike Gosvig foran Kevin Nielsen. Toppen er blevet et Sjællands opgør. Chris Nielsen og Ole Strandlyst har været de bedste Jyske bud på A-finalepladser. Men denne gang var de væk.
Ole kørte 8 og 10 rundepoint hjem, det gav en samlet 9.plads.
Chris kørte 11 og 15 rundepoint hjem, det gav en 13. plads efter de indledende.
Søren Bang, der kører large scale om sommeren var til start og han kørte en 15.plads hjem. Ellers var alle resultater lige efter bogen, ingen lavede et super resultat, og ingen havde en Offday. Et par resultater kan dog nævnes.
Mads Koue kørte nogle fine heats og sluttede på 17 pladsen. Rasmus S. Jakobsen kørte bedre og bedre og kom ind på 26.pladsen.
I front var Steven M. Olsen godt kørende sammen med Frederik B. Mikkelsen og kørte sig begge i A-finalen. Casper Morgen slukkede lyset for fynboer og jyder ved at tage 8.pladsen i A-finalen.
A-finalen kom til at se sådan ud:
1 | Patrick Folman |
2 | Mike Gosvig |
3 | Kevin Nielsen |
4 | Frederik Broløs Mikkelsen |
5 | Patrick Danielsen |
6 | Steven M. Olsen |
7 | Stefan Finnich |
8 | Caspar Morgen |
Mike, Danielsen og Finnich kører også modified under DRCMU, det er dejligt at se, at de udfordrer deres talent der også.
Hold da op for en første finale. Den bliver svær at beskrive.
I starten skyggede Mike Gosvig Folman nærmest som en skygge af Folmans bil. Flot med tæt ræs. Flere gang var Mike på siden af Folman.
Men i slutfasen skete, der ting og sager. Kevin og Frederik Mikkelsen havde kørt sig godt tæt på de to i front. Folman og Gosvig rammer sammen og Kevin er i front. Overraskelsen luger. Men hvad så?
Men et sidste tryk på radioen formår Folman at komme foran. Han vinder på – og hold-nu-fast med 7/1000. Kevin er 7/100 efter på 3.pladsen. Sikken en gyser. Broløs kommer ind 2/10 senere på 4.pladsen.
Super ræs lige til målstregen.
2.finale blev også spændende. Folman lavede et par små fejl undervejs. Det er der ikke plads til. Mike kom i front og blev der. Afstanden var denne gang ”mega” stor 7/10 til Mike fordel. Han kørte 12.299 på hurtigste omgang.
Tror ikke, der har været så tæt ræs i DRCMU nogen sinde.
Sidste finale skulle afgøre sejren.
Mike eller Patrick. Folman tager igen starten. Mike er som en overfrakke, tæt – lige bagved – oppe på siden. Kort beskreven – han er over Folman. Stort pres for ham, der ligger i front. Men ham bagved skal passe på ikke af ramme ham foran. Super løb blev folk vidne til igen. Folman ”holdt hovedet koldt”. Han vandt med ca. 4/10. Stort bifald til begge. Super kørsels. Det kunne have gået begge veje. Men Folman havde 1/100 ene på sin side.
Kevin kørte igen et godt løb og sluttede på 3.pladsen.
Så fik vi tæt ræs. De første løb i serien var måske lidt kedelige med få overhalinger og spænding om udfaldet, det blev det rettet op på i Randers.
Der køres igen senere i november.
Du finder stillingen og resulater på www.drcmu.dk
Igen har vi fået hjælp fra Starrify med billeder. Der er flere billeder på denne facebook profil.