Trods sommer tid er der blevet testet brushless motor system hos Racerrillen i Odense. Udgangspunkt er ESC fra DoSLOT/Tyskland. I starten lavede firmaet kun en esc. Men nu er der 3 i produktions linien. Der er tidligere blevet testet med 3000 KV og en rød ESC Dette system er udviklet til Hardbody racing eks. 6 timers løb..
Dette system virkede ikke optimalt. Derfor er de sidste test foregået med en grøn ESC og en 6000 KV motor. Særlig udviklet til Flex/production cars.
Udgangspunkt har været et JK chassis C43, som kendes fra LMP24 klassen i Danmark. Der er blevet testet på dæk fra JK 8700, er det gamle nr på dækket. To bodies er afprøvet. Et LOLA LMP 1 , som kendes fra LMP24 klassen, plus et Tesla bod, som køres med til flere internationale løb eks. VM.
Bilen er meget livlig, men til at køre, når man lige har kørt nogle få omgange. Farten er noget højere end en LMP24 bil. Faktisk føles LMP24 bilen, som en kampvogn efter man har kørt med Brushless bilen.
Blev blev kørt med 8/36 gear 64p.
Flere medlemmer i RRO har prøve kørt bilen, og følte sig godt tilpas med bilen. Flere forskellige controllere blev afprøvet, og der var ingen problemer med brems eller følelsen af måden, den “tog gas”. Et medlem kom ned på 5,2 med bilen.
Aftenen sluttede med en ny bane rekord på 5.098(ikke sat under løb, derfor tæller den ikke med i klubbens rekord oversigt. Der kræves ikke den store ombygning for at sætte brushless motorsæt i bilen. En motormount til ca. 20 kr. skal loddes i bilen. Selve motor bliver skruet fast. ESC sættes fat med dobbeltklæbende tape.
En meget fin tid for en LMP24 bil ligger på 5,2 på banen.