I sidste uge kunne redaktionen skrive om en ny FWD og 4Wd touringcar 1/10. I denne uge er det “kun” en FWD, der kan skrives om.
Bilen kommer fra Italien, firmaet Fenix står bag.
Det første man ligger mærke til er placeringen af Servo, den sidder helt fremme i bilen. Det næste er vel støddæmper placering i bagenden.
Du kan læse meget mere om kittet på siden her.
Feature of the G42 include
Front steering servo, direct actuating
Reverse Ackermann steering
“Most Front” motor
“Variable Location Lipo” – Lipo battery can be installed “inline” or “traverse”, in the latter, the position can be moved from standard to 4mm towards the front wheels
Of course, LCG or standard shorty lipo.
Rear shocks are axially inboard mounted and pushrod actuated
Internal ratio: 2.0
Variable front and rear body location.
Mange kender sikkert firmat for deres F1 biler. Klassen “døde” næsten for få år siden, men hos ORCM køres der med F1 biler hen over vinteren. På en god weekenden er der vel 6-8 F1 biler på banen.