Det historiske hjørne fortsætter i samme tidsperiode, som de chassiser vi tidligere har vist på siden 1969 – 1988.
Denne gang er det karrosserierne, der bliver kikket nærmere på.
Materialet ligner det, som bruges i dag. Lexan med tykkelse på under 1mm.
Men udseendet har ændret sig lidt. I 1970erne måtte kørerne montere store “lexan“ vinger” på siderne af de flade bodies. det er sikkert sådan klasse navnet er opstået : “wingcars”.
Det var nogle hurtigere slotcars. En god tid på en bane(over 50 meter lang) var omkring 1.3 sekund. Jeg tror ikke, tiderne i Danmark var dernede omkring på grund af banernes design.
Det nok bedst udbredte karrosseri i gennem flere år var et Autocoast TI22.
Men der blev lavet andre eks. et Ferrari 712 Can AM. (men forbehold, der er 12 huler på indsugning)
Der var også en dansk vinkel på karrosserier. eks. NPP, der malede bodies til salg.
Det er blev også kørt touringcar klasser.
Her er det Porsche og en Ford Capri. Helt sikkert inspireret af den tyske 1:1 touringcar serie.
Parma var et stort navn i de år, og lavede stort set alt til slotcar racing. Et karrosseri koster 1.5 dollar.
I gennem flere var deres 16D motor “stock” motor i 1/32(også med parma chassis) og 1/24, hvor klassen ved 16D. Der var en ren junior klasse på et tidspunkt.
De er nok mest kendt i nutiden for Faskolor maling, som er meget udbredt blandt airbrush malere.