
Der er dansk deltagelse til VM for 1/10 touringcar i USA.
Begge kører med Awesomatrix biler i stock klassen.
Her kommer lidt fra de første dage i Bakersfield, som Peter har sendt.
Jesper og jeg er taget til VM i Touring Car i Bakersfield, Californien. Vi startede meget tidligt mandag morgen fra Billund, og var fremme i Bakersfield kl 18 inklusiv 9 timers tidsforskel.
Jeg var lidt træt, da vi nåede frem. Jesper sov hele vejen. 🙂
Vi fik dog tid til en frokost på Manhattan Beach, som ligger lige nord for lufthavnen i Los Angeles.

Tirsdag gik med at blive registreret, og få udleveret dæk. Samtidig havde Team Awesomatix sørget for 2 stål chassis’er til os, så vi havde også lige 2 biler der skulle bygges. Det blev sent inden vi kom i seng tirsdag.

Onsdag har vi været på banen første gang. Banen er ikke så stor, men ret hurtig. Omgangstiden med 17.5 motor ligger på ca 12 sek. Vejret i Californien lige nu er ca 10 grader om natten, og ca 22 om dagen. Så om morgenen er banen kold, og glat på de Sweep 36 dæk vi kører på. Når solen så kommer højere på himlen, kommer grebet også op. Min hurtigste omgang faldt 3 sek fra første til anden træningsrunde. Det har også blæst en del, det har til tider blæst en del støv ind over banen. Vi har kørt 5 runder træning i dag.

Mange har kørt med 2 eller flere biler. Jesper og jeg har kørt med en bil med carbon chassis og en med stål chassis, gennem de 5 runder i dag. Men fordi banen ændrer sig fra runde til runde, har det svært at bestemme med sikkerhed hvilken der skal mærkes. Man kan kun mærke et chassis, som så er det der skal køres med i alle kvalifikationer og finaler.
Jeg er blevet hurtigere og hurtigere i løbet af dagen, og er egentlig rimelig tilfreds med dagen. Jespers dag har været lidt mere blandet, med gode og dårlige runder. Men ingen i top 10.
I morgen skal der vælge hvilket chassis der skal mærkes. Jeg har valgt at mærke stål chassis. Det er det de fleste i Awesomatix teamet kører med, men Simon Lauter som er hurtigst af alle kører med carbon chassis. Jesper har justeret sit setup, og skal bruge den frie træning i morgen tidlig til at træffe sit valg. Forhåbentlig er banen ikke så glat i morgen tidlig, som den var i dag.
I morgen har vi 2 timer med nogle korte heat inddelte træninger, derefter 2 runder kontrolleret træning som bruges til ceedning i kvalifikations heat. Derefter skal vi køre 3 kvalifikations heat.
Du finder meget mere om VM på www.redrc.net